Ledig måndag - Mission: Simtest till polishögskolan

Du läste rätt. Jag ska söka!

Badvakten som hjälpte mig va grym! Ni kanske tänker - en badvakt är väl en badvakt och ett simtest är väl ett simtest.
Men nej han la verkligen ner sin själ i mitt test. Han såg direkt att mina armar blev tröttare än benen och att jag har en skada i vänster knä för att benet slackade efter i simtagen. Han korrigerade min teknik och det kändes mycket bättre :). Även när jag skulle hämta dockan visade han innan exakt hur jag skulle göra.
Jag tror iaf att många badvakter bara låter en göra testet rakt av utan någon som helst feedback. Så det uppskattades.

I Simtestet ingår:
150 meter bröstsim
25 meter ryggsim (utan användning av armar)
Hämta en docka på 1,5 meters djup och bogsera 10 meter.


Han tyckte jag var övergrym och väldigt lättlärd ;P Ja jo.. när det kommer till praktiska delar hänger hela hjärnan med ;). Så han tyckte jag skulle hämta dockan på 3,6 meter också, sagt och gjort :).


Xoxo

På kvällen festade jag till det med en fruksallad.

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hoppas du kommer in. Du kommer vara en grym polis :)

Saknar dig!

2012-03-10 @ 11:21:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Mathilde

Klockrent med polishögskolan, håller tummarna.

2012-03-10 @ 16:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0