The day from hell!!

Började med att jag skulle till Huddinge för jobb som jag aldrig varit på innan. Det ska ta mig 30 min men tog 80 pga trafikproblem i Älvsjö. Alla som åkte pendel fick ta extra bussar vilket gjorde allt till kaos!! (folket på bilden är bara en tredje del).

Väl framme endast 10 min sen men missade därför min första kund.
Masserade sen i 3 timmar. Knappt värt med tanke på vad som hänt och vad som komma skall...

... Jag går på bussen i huddinge och ska byta... Någonstans... När jag ska gå igenom spärrarna till tuben hittar jag inte plånboken och SL kortet. Tänk snabbt!!! Jag ser en taxi, hoppar in och han kör efter bussen (som vi inte ens ser).

Hellre betala taxi kostnaden och hitta plånboken än behöva fixa nytt SL kort, körkort, visa kort och allt annat som finns i den.

Vi stannade vid en buss... Men den det var fel. Körde lite till och väntade in en annan. Yeeees! Där låg den, i gången på bussen! Pustade ut och betalade chaffisen 149:- och där trodde jag allt va okej fram till precis nu när jag skriver denna rad!!

Jag tog fel tunnelbana!! Så nu sitter jag i Farsta och väntar på rätt tub. Vällingby är norr och Farsta strand söder.. tänkte inte längre än att jag bor på sönder och då borde jag åka mot Farsta strand. Uppenbarligen va jag redan längre söder ut än vad jag bor...

Kl 16 ska jag vara på sats här i Farsta igen för att massera. Jag är vrålhungrig, trött och frustrerad!!

Har velat fram och tillbaka om jag ska köra boxpasset ikväll. Tror nog jag behöver det för att få ut all min aggression!

Jag tar ett djupt andetag och inser att jag senil...

Xoxo

Tack till chaffisen!

 

P.s Igår missade jag bussen från Jönköping till Stockholm. Trodde den skulle gå 16.50, men den gick tydligen 16.35. Ringde Martina så hon fick kolla upp buss/tågtider och meddela mig. Jag fick springa som en stucken gris för att hinna med nästa. Som tur va ändrade de bara biljetten så jag inte behövde betala något mer. Och jag va hemma samma tid som om jag skulle tagit den första bussen. Men halleda!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0