Vad ska jag göra med mitt liv?


Jag kan inte jobba som jag gör nu.
5 timmar 4 dagar i veckan = Enkel matematik. Min chef tycker inte att jag ska massera fler timmar pga att jag kanske sliter ut mig för tidigt.

Jag vill inte jobba som jag gör nu.
20 timmar massage och sen 20 timmar med något jag egentligen inte vill bara för att få en heltid. Helt orimligt. Flänger redan runt i Stockholms alla hörn på olika uppdrag varje vecka.

Varför berättade ingen?
Jag har pratat med flera av min kurskamrater som alla säger samma sak. Varför berättade ingen innan man betalat in alla cash till utbildninhen att det är så slitsamt att vi inte kommer kunna hålla på med detta yrke på heltid.

Jag vet att jag är bra
Mina kunder ger mig mycket cred och det är dem som får mig att fortsätta massera. Men det räcker inte.

Jag måste göra en förändring.
Plugga något som jag verkligen kan jobba med 40 timmar i veckan och kanske köra lite extra massage vid sidan om. Någonting måste hända, och det är väldigt snart!

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Sjukgymnast! Det skulle passa dig väldigt bra :)

2012-02-28 @ 16:22:57
Postat av: Hannah

Alltså världen är så sjukt liten. Jag googlade "app rita & gissa" och hamnade här. Och som sagt, du är en grym massör Erica! :)



/H

2012-02-28 @ 21:28:10
URL: http://hejni.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0