På Tunnelbanan

Jag sitter bredvid en äldre dam och platsen framför mig är ledig. En flicka och en annan äldre dam kommer på tåget.
Flickan tränger sig in mellan allt folk och sätter sig framför mig. Innan hon sätter sig tar hon damen, som sitter bredvid mig, i håret och säger



Flickan - vilka fina rosetter du har. (sätter sig ner) har du några barnbarn?

Damen - tack så mycket :) ja det har jag , 4 stycken.

F - vet du vart mina mamma är, hon är hemma. jag är här med min mormor, hon sitter där (pekar med hela armen). Mormor har två barnbarn. Jag är tvådje och Aston är andre.



Damen säger att flickan har en fin klänning. Flickan visar upp hela klänningen och bekräftar att hon har ett likadant äpple på sin klänning som jag har på min iphone.

F - har du spel på din telefon

Jag - ja det har jag

F - får jag spela?

J - absolut :)

F - åh jag vill spela fåglarna för det kan jag , min mamma har det spelet. Får jag?


Hahhahha! Så jäkla söt!

Fick reda på att hon heter Ines och är 5 år :)


Xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0