Roma Roma dag 1

För er som inte orkar läsa all text har jag lagt upp bilder där ni kan se de mesta :).
Rekommenderar dock att läsa "den roliga delen"

Ursäkta för dålig uppdatering men jag är sjuk, kramer i magen och den låter som niagarafallen!! :(
Ska iaf försöka berätta i korta drag om vad som hänt de senaste dagarna.

Familjen har tagit sig ut för att upptäcka Rom. Jag ska nu se klart filmen i sängen som jag somnade ifrån igår kl 20. Sov 12 timmar plus 1.5 timme nu på förmiddagen.
Tryckt i mig någon medicin så jag hoppas jag ka få vara med på lite storstads shopping, se något kulturellt och käka italienskt. Vi har hittat en restaurang som tydligen ska ha den bästa carbonaran! Så läge för det!
Till frukost fick jag i mig 3 skedar cornflakes. Man kan ju vända på det och se det som en diet. Men nu vill jag inget hellre än att se staden med mina egna ögon. Älskar kultur ju :(.

Torsdag: - Skulle jobba på Centrum.. Men nej blev inget med det. Låg i sängen och kollade film ist. Vilket dåligt samvete jag får när jag ringer och säger att jag är sjukt. Hoppas de fick in någon annan bartender! Som tur är har jag mycket bra chefer :).

Fredag: Jag fick skjuts av Jason till bussen som gick 03.35. Stort Tack!
Sov lite till och från. När vi va i malmö tar chaffisen tag om mina skor och skriker "HALLO HALLO!!! vart ska du av?!"
Jag tittar upp helt yrvaken/förvirrad och rädd att jag åkt alldeles för långt. - Till Kastrup säger jag. Pewwh en bit kvar :)


Nu kommer det roliga :D

Familjen anlände till Kastrup runt 08 och vi chillade riktigt hårt! Käkade frulle. gick till ett café för en kaffe. När klockan var 10.05 började vi röra oss mot säkerhetskontrollen. När vi står där i kön stiger paniken inom oss. Vi kom då på att flyget går 10.30. Jisses Amalia.. brottom var bara förnamnet. Och till råga på allt blir både mamma och Becci visiterade. Plus att de tyckte nog mamma var en aning skum för de kollade igenom hennes väska också :P :-/.
Under tiden går jag och pappa ut för att kolla vilken gate vi ska åka ifrån. Pappa får fram "gaten är stängd, det är kört". Men nej.. så lätt kan man inte ge upp. Hela ligan börja springa genom kastrup. Tänk er då att vi är vid säkerhetskontrollerna och ska längst bort på hela flygplatsen. (annie du vet ju vad jag snackar om :)). ¨

När vi är inne i vårat livs största lopp sjunger högtalarna "Vi efterlyster familjen Svensson till gate 15A. Gaten är stängd och planet redo att lyfta" HAHAHAHA jag dog av skratt!!
Vissa skulle säga att det är typiskt oss. Och jaaa. jag måste faktiskt hålla med er. Sååå typiskt oss hahaha! Vi sätter helt enkelt spänning och skratt framför trygghet och små leenden i vårt liv :P 

Väl i Rom efter en timmes lång taxiresa pga sjukt mkt trafik och manifestation i staden tog vi oss ut för lite käk och förbereda oss för staden. Min magknip började bli värre och värre. Jag smakade lite av familjens käk. men inte mer än så. De släppate sedan av mig på hotellet runt 18.30. Jag satte igång en film och somnade som sagt runt 20.


Lördag: Idag fyller min kära moder år. Blev skönsång av Becci och gav mamma en lurig present :). Kopplade upp Martina i Thailand via Skype. Den där söta lilla skitungen hade mejlat med hotellet och bett dem komma upp med en tårta till mamma, fint gjort :). Sen vatt de frulle..och som jag sagt innan blev de inte mkt att hurra för för min del.
Jag gick upp till rummet efter 10 min och slocknade... igen.


Nu ska jag som sagt kolla filmen och försöka bli bra till eftermiddag/kvällen.

Bjuder på bilder ifrån resan so far... näää vet ni vad. Det tar ju 5 min att lägga upp varje bild.
Sååå nu länkar jag er till Syrrans blogg ist så får ni kika på bilderna där :) Gå in HÄR


Jag önskar mig själv att krya på mig och jag önskar er en trevlig helg!!

                                                                                                                                                     Love Erica


Kommentarer
Postat av: mathilde

Krya på dig! Och lite spänning vid semestrar är nog något som ligger i släkten ;)

2011-03-12 @ 13:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0