Beep - Test

Hemma från handbolls träningen och fick en smärre chock när tränaren slänger ur sig att vi ska köra Beep testet!! Gaaaaah!! Min uppladdning för ett konditionstest var inte den bästa! Var tvungen att köpa en kexchoklad och trycka i mig för att få lite energi.. om det hjälpte? det vet jag inte.. mentalt iaf kanske.

Jag slutade iaf på nivå 12. Vilket jag får vara nöjd med efter min helg och dag.. tror nämligen jag hade bättre när jag var yngre.

Saker som ogynnade mitt test:
Helgen:
- lite väl mkt alkoholhaltiga drycker i
- ostbågar till frukost
- pizza, pommes
- godis, chips
- paj med glass
Idag:
- 70 min morgonpromenad
- Två tunna grova mackor med ett ägg, en kopp te till frukost (hade laddat med mer!)
- 4 mini morötter (mellanmål)
- 5 km löpning
- En liten biff och sparris till lunch (hade laddat med kolhydrater)

Tydligen måndag och nytt liv ;)

Ni kanske tycker jag gnäller och skyller på min uppladdning?
Men nu är det såhär att jag tar tester väldigt seriöst och det som står skrivet svart på vitt är det som gäller. Därför vill jag ha bästa förutsättningarna för att göra ett perfekt resultat!



För er som inte vet vad det är för test

Beep-testet är ett konditionstest i flera steg. Det går ut på att man springer fram och tillbaka mellan två punkter som är 20 meter från varandra. Under testet spelas ett band eller en CD med pipljud i vissa intervaller. Vid varje pip ska testpersonen ha nått till nästa punkt. Under testets gång minskas tiden mellan pipen successivt, man måste alltså springa snabbare och snabbare ju längre man kommer i testet.


Resultat från, damlandslaget i fotbboll 2004:

Position Målvakter    Försvarare    Mittfältare    Anfallare Brutalbänken (st) 19        23           25            24 Beep test (sträcka:nivå)  10.7      12.0       12.6      13.0

Jag sprang alltså på 12 nu.. japp.. efter att jag sett de här siffrorna tycker jag det var helt okej.
Varför jag skrev med brutalbänken är för att jag vill skryta med att jag gjorde 33 stycken när jag var 14 år :P



Mitt löpresultat
för 5 km rundan. aja. 4.93 då :P & lunch (tallriken är av den mindre modellen)


Ida lyste upp Jönköping med sin nya härlia dress :D


Nu ska jag kolla på Bachelorette,  Big Brother och dricka en kopp kamomill te :P

Love Erica


Kommentarer
Postat av: E

Vad heter den appen? :) Sån vill jag med ha!

2011-03-29 @ 11:46:10
URL: http://lawayni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0