Affärsmiddag Deluxe

Efter att jag sagt hejdå till syster igår, hoppa hoppas hoppas hon kommer och hälsar på mig i Magluffen, tillagade jag en sju helsikes god middag ;D. Jag skulle få finbesök av Sandra Carlsson her self och då slår vi på stort med mina två  favorit rätter. Sandra ska ju även ta hand om min lya när jag är borta så vi skrev även ett kontrakt. Man vet aldrig med den damen ;) (skojar bara Sandy :)).

Jag hade en bit lax i frysen som bara har väntat på denna dag, då den skulle få bli älskad som aldrig förr.
Varje år jag har åkt till Mallorca har jag beställt varm rökt lax, kokta päre med mammas fruktansvärt onyttiga, men ack så goda senap sås! :D.


När jag var och handlade övriga grejer till middagen stötte jag på 3 rabarber som genast hoppade ner i min korg. Japp de kände på sig att jag älskar rabarberpaj. Hade hoppats på det när jag var i hemma i blekinge, men de hade inte vuxit klart riktigt. Så då får man fixa själv :)


Efter laxen hjälpte sandra mig att packa om min väska.
Hon skulle säga "Erica... behöver du verkligen det plagget? kommer du använda det?"
Men hon sa "Ja, den måste du ha!" "Den var snygg, den ska du ha" "Den är så tunn, den tar ingen plats.. ta den"

Grejen är ju den att även tunna små plagg tar mkt plats om de blir många :P
Det gick alltså sådär. Fick väl bort en 5 plagg kanske. nöjda blev vi att vi tog bort en tjock kofta iaf.. den tog plats!!

runt 22 plingade det på dörren och ännu mer finbesök på Erikdahlbergsgatan väntade. Ida och Eddie kom för att säga hejdå, mingla lite och kolla BB :P.

Sandra var väldigt nöjd med laxen och pajen blev riktigt lyckad
. Alla tyckte jag gjort ett bra jobb, och även jag.. varför gör man inte smulpaj oftare? Det är ju dunder lätt! Rabarbernas syra och glassens sötma vatt riktigt fräsh kombination :)




Recept på mammas fruktansvärt onyttiga men ack så goda senap sås :)
- majonäs ca 1 dl (går bra med orginal eller fettfri)
- senap (helst hultbergs orginal) ca 1 dl
- dill massvis med, tills det ser bra ut liksom.
blanda ihop till en smet.

- vispgrädde vispa 3 dl  (behöver inte ta 40 %. jag använde 20%)

Vänd ner grädden i smeten och rör om försiktigt. Tillsätt mer av det du tycker är för lite av.
Varför jag inte är exakt mått är för att jag inte vet helt enkelt. Jag dansade hula hula i köket (höftade till måtten) ;)



Recept till 5-6 personer
3 stora rabarber
2 dl socker (varav 1 dl över rabarberna och 1 dl i degen)
125 g smör
3 dl mjöl

Tack för kvällen damer och herren! Mycket trevligt! Gonna miss u all!!
Ryktas om att ni kommer till Mallis och hälsar på ;) gött e de!!

Love Erica

Kommentarer
Postat av: becca

Vet inte om du kommer ihåg.. men jag fyller år på tors. skulle kunna tänka mig något i stil med denna menyn. Bara en tanke!

2011-04-26 @ 14:19:55
URL: http://rronnysdother.blogg.se/
Postat av: Ida Camilla

MMMMM, så flink du er!! Det skal jeg prøve å lage en gang. :-)



Nå blir det snart mallis! Er du klar elleeeeeerrrr?

2011-04-27 @ 14:39:44
URL: http://www.idacamilla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0