He´s a legend (iaf i Tingsryd :))

Min Far Ronny Svensson var en mycket duktig hockeyspelare.Mamma följde honom vart han än ville spela
Vet ni vad... Mamma hade kunnat vara med i "Svenska New York fruar". Så pass duktig var han. :D
När jag var hos farmor igår satt vi och kollade utklipp i två tjocka pärmar som bara handlade om pappas hockeykarriär :o.


Jag citerar tränaren Des Moroney
1. "Om Ronny satsat stenhårt hade han garanterat gjort succé i NHL.
Där borta betalar man vad som helst för den typ av ishockey back som Ronny Svensson är"


2. "Börje Salming och stor och stark,
men han har inte alls samma speluppfattning som Ronny Svensson"



-Det där med att jag skulle vara bättre än Salming tror jag Des fått om "bakfoten"...
hahaha!!


Varför pappa gick ifrån Hv71
När pappa spelade i Hv71 tog han tjänstledigt från jobbet som elektriker vid Karlshamns lasarett.
Ledigheten tog slut och Hv71 hade inte hittat något likvärdigt jobb till pappa i Jönköping.
(på den tiden fick man inte den lönen som spelarna har idag).
Mamma och pappa flyttade hem till Mörrum igen och Pappa fortsatte på sitt jobb i Karlshamn.
Bara en liten tid senare hittare Hv71 ett bra jobb till pappa men då hade mamma också fått jobb i Karlshamn och det var krabb med att flytta upp igen.
Så de blev kvar hemma i Blekinge där de senare fick världens bästa tjejer ;P.






Här följer några tidningsutklipp på far min :)



"Tingsryds AIF - Christer Andersson och Anders Haglund -
kan känna sig lugna när de har en back som Ronny Svensson framför sig"










Pappa och Kjell Samuelsson som jag var och jobbade hos i Philadelphia.





'



Nedan ser du vad som står om pappa i artikeln över.





"Ronny svensson och Christer Andersson tillhörde förgrundsfigurerna
när Tingsryd vann över Modo med 6-3"








Jisses va glada de var att far återvänt till TAIF :)











Det var roligt att farmor sparat alla utklipp.
Jag är en stolt dotter, men jag tycker det hade varit roligt att veta hur långt pappa hade kunnat gå.
Den där latheten tror jag spökat lite. Farmor - Pappa - Martina.. who´s next? :P

Avrundar med en Hockeybild på pappa ifrån Tingryd.
Rebecca bytte såna här bilder på pappa mot Kjell Samuelsson bilder
med killarna när hon gick i mellanstadiet haha :D
Och då va pappa inte ens aktiv spelare :)



Kommentarer
Postat av: martina

jag lat?! Jag säger som pappa: -Det har du nog fått lite "om bakfoten" ;)

2010-10-17 @ 13:01:09
Postat av: mathilde

SÅÅ roligt att se!

2010-10-17 @ 18:27:04
Postat av: becca



jag bli tårögd :P



å jag bytte mot kjell samuelsson bilder i lågstadiet!!!! så de kan du ju ändra!! :P

2010-10-17 @ 21:05:16
URL: http://rronnysdotherblogg.se
Postat av: Martin K

Riktigt härliga urklipp att skåda. Framför allt det om Solgatan.

2010-10-17 @ 21:49:59
Postat av: Martin K

Och enorma vitsord av Des Moroney som själv är den största legenden.

2010-10-17 @ 21:51:09
Postat av: Henrik

Jättetrevlig läsning! Va' kul att du har så många gamla tidningsklipp.



Heja Taif!

2011-07-09 @ 10:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0