She´s a rockstar!

Idag har jag varit hos farmor i några timmar.
Alltid lika roligt. Skrattade så högt när hon berättade sina historier!! :D


1. Det första hon sa va. Du ringde mig 02.40 förra lördagen va? :)
Hahaha !! ja det gjorde jag visst. Stackars farmor stapplade upp och så hade jag lagt på innan hon han svara.



2.Farmor var Smålands bästa tjej på 400 meter när hon var 18 år. Det ni!

Farmor-
Jag tränade aldrig. jag ställde bara upp när de frågade om jag ville tävla. Och så vann jag alltid.

En gång skulle killarna springa 3000 meter och tjejerna 1000 m terräng.
Men funktionärerna hade varit så lata så de hade bara snitslat en bana på 1500 meter.
Killarna sprang 2 varv och tjejerna 1.
Detta hade de inte informerat tjejerna om.

Farmor - Jag var ju så van att springa 1000 meter så efter 850 började jag sputta. Jag höll ju på att dö innan jag kom i mål. kutade hela rundan ju! haha



3. I farmors generation var man ofta ute och dansade. Farmor älskade det!

Jag
- men var den aldrig någon sån där som man absolut inte ville dansa med?
Farmor - Joho da.  Lennart Vik. Han var 2 meter lång och knäade när man dansade. Han försökte man undvika. Men när man väl var ute på dansgolvet kom han där smygandes bakom och knackade en på axeln. Då var man körd.

Farmor - Du vet sån grammofon som man vevar igång och så spelas musiken. Där fick Gösta sitta och veva medans vi andra dansade. Och ibland glömde han att veva så började musiken gå ner (ni vet hur dte låter med en skivspelare) då skrek alla "VEVA GÖSTA, VEVA!!" hehe


På den tiden kostade inträde 1,50 kr och lika så för en biobiljett.
Ville man dansa fick man betala 10 öre i dansbiljett.
Om man skulle hyra bil till dansbanan kostade det 3.50 /person
Så det är ungefär detsamma nu. Inträde och biobiljett kostar ju typ lika.

Jag - så om man dansade hela kvällen så kunde det bli ganska dyrt.
Farmor - hehe ja det kunde väl bli 1.50 - 2 kr haha



4.DETTA MÅSTE DU LÄSA!!! HAHAHAHHA!!!
Farmor -
Nog har jag gjort lite hyss med hehe

Förr i tiden när man skulle ringa någon kom man till en växel. då fick man tala om vilket nr man skulle ringa.
På något sätt hade det kopplats fel så farmor hörde två röster i luren. Flickrösten kände hon igen och hon visste att flickan var intresserad av en kille så hon antog att det var han.
(Farmor - Så jag satt där och lyssnade utan att säga ett knyst. )
Killen i telefonen - jag tror jag håller på att bli sjuk, jag ska ta fram whiskeyn.
Farmor - SKÅL!
Hon hör dem säga. "Vem sjutton var det?" Farmor berättade aldrig för dem att det var hon.
HAHAHA tycker den är klockren!




Vi försökte lägga pusslet farmor fått av oss. Fick iaf dit 6 pusselbitar av 3000.. tillsammans hehe.







Försökte ta kort på oss själva haha!!
1.


2. ännu sämre hehe


3. så ja.. nu kom vi båda med iaf :)



Sen var det middagsdags. Alltid så god mat!!!



Farmor har stickat en Pippitröja till mig! Sååå fin :)
 




Vi kollade tidningsutklipp ifrån Pappas hockeykarriär :)

"målvakterna kan känna sig lugna när de har en back som Ronny Svensson framför sig"


Sedan var det dags för hemfärd.




Tack så mycket för dagen farmor <3

Önskar er alla en trevlig lördagkväll
Jag själv ska nu kolla på Pretty Woman :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0