En dag på Solgatan hos farmor Alice :)


När jag klev av bussen och gick mot farmor var det en 79 årig dam som ramlade.
Jag hjälpte henne upp och höll hennes arm fram till bankomaten vilket är ca 400 meter.
Under den tiden han jag få reda på mycket.. haha!

- Jo du förstår när en gammal kärring inte har mer vett än att gå i samma stövlar sen 1972 får hon skylla sig själv att hon ramlar.

- Jag går inte i kyrkan, men jag syndar hehe. Vi har en uteplats precis mitt emot Björkeborg och fotbollsplanen. Där sitter jag och röka hehehehe.


Damen har hand om maten och maken om de andra utgifterna. Hon kommer ifrån Väckelsång.. någon mil utanför Tingsryd och måste åka in dit för att ta ut pengar. sjukt!!!!

Kände inte att jag kunde ta en bild med henne, trots att jag ville :P


De här tavlorna önskar jag mig i julklapp 189kr styck på Börjes
hade varit så fina i mitt sovrum :)


Vi började såklart med att fika :P
Farmor - är det tomt på kakfatet betyder det fint väder imorgon.
Självklart vill jag ha fint väder ;)



Jag skrev ju innan att jag skulle sticka. jag köpte mig ett garn och såhär lång kom jag på min halsduk :P
haha inte så värst långt. men det tar tid alltså...



Det blev att skotta så att farmor kunde komma ut med bilen ist för pussel
gött med frisk luft!
Före skottning... :(


Efter skottning... :)


80 år och skottar snö, bra jobb farmor!


23 år och skottar snö, bra jobb Erica :P


Sjukt glada/nöjda efter att jobbet är slutfört!


Vilken tankeläsare man är, sa ju kött, gräddsås, kokt potatis och svart vinbärsgelé :)
Gott Gotti Gott Gott!!


Farmor är grym på att komma ihåg saker,
berättar alltid massa historier och kommer ihåg exakta datum

EX. vi pratade om att det var så kallt ute, farmor sa att det var hemskt när hon va ung.
jag - men hur var somrarna? var de fina då eller?
farmor - ja, de var väldigt fina, alltid sol. Förrutom en gång.
Den 12 Juli 1952, då började det ösregna och så höll det på sommaren ut.

Hon berättade att pappa antagligen har fått sitt tekniska intresse av farmor.
Kyrkan skulle renoveras och de la alla skruvarna i en låda,
där satt pappa som 3-4 åring och skruvade isär och ihop :)

Farmor och pappa har även tävlat om vem som kunde sätta ihop ett IKEA köks skåp snabbast
Farmor vann.. meeen hon hade glömt sätta dit en sak, så var väl oavgjort då :P

Farmor - Jag älskar att att hålla på med teknik och bygga ihop saker :)

Hon fick en byrå hemlevererad:
leverantören - skall vi sätta ihop den åt dig?
farmor - nej för sjutton, det gör jag själv.



Tack för ännu en rolig dag farmor!
Alltid intressant att få höra något nytt om pappa som barn och hur släkten levde förr.

 


Kommentarer
Postat av: mathilde

12 Juli föddes faster Karin:)Lite extra info!

2010-11-25 @ 22:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0