Juletider med Svensson/Ronnysdother

Nu är det bara en månad kvar till glädjens dag :)

Enligt mig är Julafton den bästa dagen på hela året!


När jag var liten var det självklart för alla julklappar ;)
Men nu när man blivit lite äldre handlar det om gemenskap, värme, glädje tillsammans med familj och släkt.

Innan firade vi födelsedagar, påsk, midsommar, och jul & nyår tillsammans.
Ju äldre man blir ju mer vill man göra tillsammans med sina vänner.

Nu för tiden är ...
Födelsedagskalasen... Fest!
Midsommarafton... Fest!
Nyårsafton... Fest!


Men julafton kommer nu och för alltid vara den högtid som stannar kvar inom släktens ramar.
Jag älskar att spendera tid med både mammas och pappas sida.
På julafton brukar vi alltid vara minst 20 personer. Helt underbart!

Julen 2009 i bilder...

Min julgran i lägenheten, längtar tills den kommer upp i år :)


husdjuren under julen :)


Lillejulafton sätter pappa i ljusen i granen,
Martina hänger kulorna längst ner, jag i mitten och becci högst upp :)


Efter att granen är klädd blir det nykokt julskinka...
...som pappa tjuvätit lite på :P


...och tomtegröt som mamma kokat med glädje verkar det som :)





Då var systrarna redo att åka till farmor för att fira jul med tjocka släkten :)




Vuxenbordet
och Ingmar håller tal :)



Barnbordet.. Där kommer vi sitta tills vi blir 30 :P



mmmm julmat. Jag fick mandeln.. men inte sjutton blev jag gift i år. ..


Sen kom tomten :D


okej da.. jag tycker det är lite roligt med paketen fortfarande ;)


Mamma och Pappa fick tårar i ögonen när de kom på vad vår rebus julklapp var.
En resa till budapest :)


Men de blev väldigt glada också :)


Vilka vackra systrar jag har! Här innan utgång på juldagen :)



Tyvärr kommer inte julen vara sig lik i år,
Becci jobbar till 20 på lillejulafton vilket betyder att vi firar den dagen i Jkpg ist för i Elleholm, 
minstingen ska ut och upptäcka världen! :(
Vi kommer tänka på dig här hemma, det lovar jag!
Kolla även in Martinas och Mathildas rese blogg här :)

Nu längtar jag till Juletider!



Kommentarer
Postat av: Malin

Ni ser ut att ha helt fantastiska julaftonar.. :) Mysigt när verkligen alla kan samlas.. :)

2010-12-08 @ 22:51:21
URL: http://bumpa.blogg.se/
Postat av: Malin

Ni ser ut att ha helt fantastiska julaftonar.. :) Mysigt när verkligen alla kan samlas.. :)

2010-12-08 @ 22:52:24
URL: http://bumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0