läge att blogga!

09-05-19


Förlåt mina trogna läsare.. men här kommer ett grymt inlägg .. öööhhh
Har endel saker att berätta så numrerar dem så får ni välja om ni vill veta allt lr bara lite :)
Nämnt några grejerna i det förra knasiga inlägget. Tänkte jag skulle förklara lite mer ingående nu.

1. Bostadslös :S
2. Ny lägenhet :D
3. Hv71 festar i Magaluf ;P
4. Rånad :(
5. Alla som är något är lediga idag ;)
6. Nya jobbuppgifter :)

1. Bostadslös :S
Kan ju bo huuuuuuur bra som helst! 1 minut från jobb, bargatan, havsutsikt, fjällstugan, tvättmaskin, underbara töser.
Meeeen... kvinnan som hyr ut den till oss skulle höja hyran med 2000 kr i månaden. (Vi betalar redan 3500 kr var) Vilket gjorde att vi då sa upp lägenheten. Efter lite snack gick hon med på att inte höja. Vi sa aldrig ifrån att vi ville behålla den. Jag jobbar dag och hon är där endast under den tiden. I alla fall så gick Jessica ner och snackade med henne. Hon sa då att hon redan hyrt ut den till några andra och att vi måste flytta ut nu på torsdag. JAAHAAAA?!?! Vad gör vi nu liksom? Sjukt svårt att hitta en bra lägenhet till ett bra pris.

2. Ny lägenhet :D
Igår gick jag runt och tog en massa telefonnummer på massa lägenheter jag ska ringa.
Hittade dock en lägenhet för mig och Ida. En etta med havsutsikt och egen pool för 4000 kr i månaden inklusive el och vatten. Dock ingen tvättmaskin lr kök. Finns ett billigt tvätteri precis nedanför där de viker tvätten till dig :). Kök behöver vi inte. Jag äter alltid gratis på E-fyran (där jag jobbar) och Ida kommer ha råd att äta ute iom att hon bara behöver betala 2000 i månaden. Ska ge besked imorgon. Ida kommer 31 maj så antingen kan Jessica bo där så länge lr bor jag där själv. Jag ska kolla om det finns något billigt litet kylskåp och någon liten kokplatta man kan sätta in. Skulle ju vara bra att ha iaf kanske.  

3. Hv71 festar i Magaluf ;P
Hörde att Hv71 varit på Grabbarna Grus kvällen innan. och jag tänkte. Men neeeej, har jag missat det.
Vi va ute en vända dagen efter. gick ner till Grabbarna. Vi va typ bara 6 pers som satt i baren. Men sen kommer dem instormandes och festen va igång :D. Salle ropar till dem. "Hon är från Jönköping"..två nappade direkt hahaha. Bra raggningsreplik Salle :P. En kände igen mig för att han är kompis med en vän till mig. bra kåd :P.
De festade inne i baren, dansade, fulade sig och hade skoj. Här kommer lite bilder från kvällen :)

  

Mina flickor :) (utan Annie och Lii)


Bästis & Jag :)
    

4. Rånad :(
Satt nere och pratade med Annie på strandpromenaden för två nätter sen.
Hade min väska tätt intill mig. 4 spaniorer måste kollat in oss för att helt plötsligt kom de från ingenstans, tog min väska och löpte som antiloper. Inte läge att jag börjar springa efter med mina stilettklackar. Chockade som vi blev sprang vi in till beach cluben och hämtade några grabbar. De kutade efter men spaniorerna va långt borta.
Sen kom de tillbaka och Annie såg att de la något i en tjejs väska, ett gäng på 4 där med. Vi bad dem bara visa sina väskor så vi bara kunde få kolla. Men självklart ville de inte de. Annie va säker på att de planerat allt tillsammans.
Hade visakort, nycklar, smink och Kim Bokvists kamera :S. Han sa till mig tidigare på kvällen. Nu slarvar du inte bort kameran, jag ska ha den imon när vi ska kolla på Mallorca Barcelona. Förlåt!!
Gick in till honom och berättade. Han va så gullig
- Men snälla Erica. Det är bara en kamera, jag kan köpa en ny imon. Huvudsaken är att du är hel, ellerhur?
Tack Kim!
Ringde mamma direkt så hon kunde spärra kortet. Klockan va ca 4 och jag vatt så chockad så jag bara grät.
När mamma svarade fick jag inte fram ett ord. Förlåt att jag gjorde dig orolig. När jag kom hem sen vid 5 ringde jag mamma igen. Hon svarade efter typ en halv signal. Förstod att hon skulle vara vaken. Sa till henne att hon kan slappna av. Jag är hemma och allt är lugnt. Stackarn.

5. Alla som är något är lediga idag ;)
Jajemen!! Så kul att alla mina vänner är lediga på tisdagar. Blir svårt att ses under högsäsongen annars. Har fått endel gjort idag. Va nere på Biz klockan 11.15och köpte en födelsedagspresent till Johan, min chef.
Vi som jobbar på e-fyran har lagt ihop lite money så han kan få något fint på sin 25 års dag :). (hoppas du inte läser detta nu :P) 11.30 kom jag till E-fyran och käkade min dagliga kyckling med sallad och sweet chilisås. Trodde klockan va 12.30 så vatt dunderlycklig :). Gick och kollade lite lägenheter. Hem för att byta om och ner på stranden. Blev några härliga timmar med Lii, Linnéa, Annie och Jessica :). Bestämde oss för att gå ut och äta på chili lounge ikväll. Har ju längtat efter fajitas sen oktober :). Lär gå hem och duscha snart så jag hinner ner till 22.
Har redan bestämt vad vi ska göra nästa tisdag. Blir en dag på stranden och sen till Porto Pii för shopping :D.
Älskar er töser!

6. Nya jobbuppgifter :)
Igår jobbade jag som bartender. Kan ni förstå det?! Nej inte jag heller hahaha. Va inte så mkt folk så då gick det bra.
Ska börja köra tre kvällar på golvet. en dag i köket då sebbe är ledig och en dag i serveringen då susanne är ledig.
Det kan ju jag tycka är GULD! Ska bli så kul med variation! Längtar till nya schemat sätts igång :)

Nahe nu blir det hem och fixa mig.. hade ju tänkt sova en stund men tycker ni förtjänar en liten läsning :)

Puss på er alla!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mycket på en gång men roligt att läsa det

Verkade som ni hade roligt med HV

2009-05-20 @ 15:07:17
Postat av: Anna

fick du någon hv hunk då? ;)? Hur många?? Ja vill veta alla detaljer tihi Ha så kul hjärtat!

2009-05-20 @ 15:36:03
URL: http://annaviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0