Dagens gärning :)

09-03-17


Idag när jag va ute och gick min morgonpromenad stannade en kille mig

"hej.. ursäkta.. skulle jag kunna få be dig om en tjänst?"


Våldtäckterna som härjar på Torpa gör ju inte att man är helt lugn i sådana situationer..

Killen va svensk och i min ålder, men man ska aldrig tro att en
 typisk svensk inte kan göra något dumt.

I alla fall sluddrade jag lite och sa

"hmm.. ja visst.. lr vad vill du jag ska göra?"


Han säger då
"tänkte om du kanske kunde hoppa in i bilen och trycka på bromsen..
bilen rullar då jag ska byta däck"


Då snurrade massor med tankar runt i min hjärna...
...va?!! :S hoppa in i din bil.. vad vill han... vad ska han göra...
borde jag göra detta... tänk om något händer :S

I alla fall så skulle jag aldrig sätta mig i bilen.

Men snäll som man är, och han kunde faktiskt inte trampa på bromsen
samtidigt som han skulle byta bakdäcket,
stod jag med kroppen utanför och trampade ner bromsen.

*pusch* allt gick smärtfritt.

Han tackade för hjälpen och jag promenerade hem i solskenet :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att du funderade till lite först innan du hjälpte tilt. Ett tips när man skall byta däck. Man måste dra handbromsen annars rullar bilen. Kan vara bra att veta till en annan gång kanske. ;)

2009-03-18 @ 06:55:29
Postat av: becca

uhhr. läskigt :S

2009-03-18 @ 09:28:50
URL: http://rronnysdother.blogg.se/
Postat av: erica

hahahaha! okej. ska ha det i tankarna :D

2009-03-18 @ 09:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0