Midsommarafton

09-06-23
Champagnefrukost, Midsommarfest, dyngrak personal på jobb, vilken dag alltså. Klockren!! Moahaha!


Började då torsdagkvällen med att gå ut och palla blommor till våra midsommarkransar.
Jag och Jessica mötte upp Annie vid 01.20 när hon slutade jobbet på Laxen (El Salmon)
Ida jobbade så vi fick plocka åt henne.

På fredag klockan 10.30 träffades vi fyra hemma i frugans och min lilla stuga.
Champagnefrukost stod på schemat.
champagne och rosévin, jordgubbar, melon, päron, vindruvor, olika ostaroch  kex.

Därefter började vi göra oss fina inför dagen. Vår egna frisör Ida lockade vårt hår :)
Vad skulle vi göra utan henne?

klockan 13 var det samling på GG  orginal men fint folk kommer alltid sent så vi anläde runt 14.
Först en shot på E-fyran hos Susanne och Acke som jobbade.

När vi kom dit såg det nästan ut som det bara var vi som ansträngt oss för att få midsommarkänsla
med våra klänningar och kransar.
Med 300 biljetter sålda va det trångt och varmt.

Vidare mot Grabbarna Grus Beach Club och Ness där festen skulle hållas.
Jag och Ida vatt inge hungriga alls så det blev bara flytande föda för oss höhö :P
(jag vet att man måste äta mamma, men vi hade ju faktiskt käkat hemma innan :)).

Solen sken och stämningen var på topp!!

Jag och Jessica fick för oss att åka sling shot. Sagt och gjort. klockrent :)

...sen började det värsta. Klockan tickade på och det var dags för mig, johanna och sebbe att börja jobba.
klocka 20 var det ett bord bokat på 16 pers. 4 Barnfamiljer.
-
Oj herregud, hur sjuttsingen ska vi klara oss ur detta?!?!

Johanna på terassen, Sebbe i köket. Jag tog dricka beställning sen vatt det in i köket och hjälpa Sebbe med käket.
Alla tre vatt dyngraka hahahhahaa!!! (sebbe var nog snäppet värre än mig och johanna :P)
Det var till och med så illa att fyra som vi känner köpte popcorn på Göken och satte sig utanför köket för att kolla på mig och sebbe när vi fixade ihop maten. Vilken fröjd för dem då!

Jag hjälpte sebbe att få undan all disk.
Mitt pass var egentligen golvet så 22.30 gick jag hem för att duscha och fräscha till mig lite efter all mat os.
Johan sa jag kunde komma tillbaka vid 24. Gick hem och sov 30 min.. gud va skönt!!
Men gud va jobbigt att gå till jobbet sen igen. Mitt huvud höll på att sprängas.
Jag såg nog mest missnöjd ut av alla den kvällen. Förlåt till alla gäster om jag såg lite bitter ut. 

I alla fall hade jag en hej dundrandes kul midsommarafton, Tack alla medverkande :)


                                                                                                                                                                                      XOXO


Kommentarer
Postat av: mamma

... men man behöver äta mer än frukt, ost, kex och champagne till mat ;).

2009-06-24 @ 06:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0